onsdag 16 november 2011

Jag förstår ingenting...

Igår var vi hos Hanna och Martin. Blev bjudna på en mycket väl lagad löksoppa som Martin kokat ihop på 8 lökar och hemliga ingredienser. Om man bortser från att jag var stressad upp över öronen så var det väldigt trevligt. Martin hjälpte mig förstå matten, vilken jag förstod när han förklarade, men som är som glömd och begraven nu. Underbart att man börjar bli så gammal att korttidsminnet verkar long gone.
Varför ska man egentligen åldras? Hade det inte vart bättre att leva med alla sinnen på topp ända tills man en dag bara slutade andas? Varför måste det vara så att man ska bli gammal och skraltig? Förtjänar man inte att leva ett friskt välmående liv när man kommer till pensionsåldern och  äntligen slipper arbeta hela dagarna? Varför måste man glömma bort saker man upplevt? Jag förstår ingenting...

XxxXXx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar