torsdag 17 november 2011

Brist på minne och tekniska kunskaper.

Min far har liten tro till mina tekniska kunskaper.
Jag skulle ta cykeln ner till stationen i Mantorp var tanken, men när jag kom ut i garaget och efter mycket slit och en puls på 105 fick ut cykeln visade det sig att all luft i däcken var borta. Ringde till pappa i hopp om att det skulle finnas en vanlig cykelpump i närheten men ack nej. Pappa har någon konstig luftmaskin som han pumpar med och svaret jag fick var "Den kan du inte använda, den förstår du dig inte på." Han beklagade sig över att han inte tänkt på att pumpa luft i mina däck tidigare, men jag klandrar honom inte, att jag cyklar hör inte till vanligheterna.
Men ack den som ger sig, jag letade reda på blåsmaskinen och började försöka förstår mig på den. Dessvärre hade pappa rätt, jag har vissa brister i mitt tekniska kunnande. Jag fattade noll. Det kom ingen luft, jag förstod inte ens vilket munstycke man skulle ha på...
Så jag gick till grannen och frågade om en cykelpump, dessvärre visste hon inte vart hon hade sin, men snäll som hon är erbjöd hon sig att låna ut sin cykel! Så jag kom ner till stationen i ett swiiiisch! Perfect! Glömde dock sätta på mig en mössa så jag fick huvudvärk av kalluften och kände mig som ett road kill när jag kom fram. Men fram om jag, trots brist på minne och tekniska kunskaper.

xxxXxxxXXX

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar