torsdag 20 januari 2011

Hur ska detta gå?

Jag fick mina böcker igår till kursen mobbningens psykologi som jag ska läsa nu i vår. Jag har vart lite nervös för att börja plugga igen (tänk om jag glömt hur man gör!?) och nu när jag fick böckerna blev jag ju inte lugnare direkt.

Allt är på fackligt skriven engelska. Jag som är van vid att läsa romaner ska nu gå över till ett helt nytt språk!
 Det är som en ny värld av svåra ord för mig. Vem använder ens ett ord som "adolescent"!? Jag skulle då säga att "teenager" är ett betydligt bättre och mer lättförstårlig ordval. 
Det kan ju vara så att det bara är jag som har dåliga kunskaper i engelska men jag tycker det här går över gränsen för hur komplicerat man får göra saker och ting.

Men nu måste jag klara det här. Håll tummarna för mig!

Förresten, Amanda har fått 2 små vassa framtänder nu. Med dem har hon kommit på att det är kul att bita mig så jag skriker. Då skrattar hon. Undrar vart hon fått sin inte så snälla sida ifrån. ;)
Det är de finaste små tänderna jag har sett, trodde inte tänder kunde vara så fina<3

XxxxX

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar