måndag 11 juli 2011

Vila i frid.

Min mormor har dött. Det är det värsta som hänt mig på väldigt väldigt länge. Så jag tänkte skriva ett inlägg i hennes ära.



Jag är glad att jag fick ha just henne som mormor. Hon har alltid funnits där när jag behövt henne och hon har lärt mig så mycket och gett mig så många glada stunder. När jag var liten var det hon som gungade mig i gungstolen och orkade lyssna på mig i timmar när jag sorterade alla hennes knappar i sylåndan, det var hon som lärde mig baka kakor, tårtor och bullar, det var hon som lekte bulleri-bulleri-bock och prästens lilla kråka med mig tills jag skrattade så jag fick ont i magen, det var hon som lärde mig sticka och virka, det var hon som lagade den godaste saften jag någonsin druckit, det var hon som plockade blåbär med mig i skogen och lärde mig vad alla sommarens blommor heter, det var hon som cyklade långa kvällsturer med mig i solnedgången och varje gång orkade stanna för att titta på grodynglen i bäcken, det var hon som gav mig 1 krona för varje kräfta jag vågade hålla i, det var hon som gav mig glasspengar när jag skulle resa någonstans, det var hon som gjorde Amanda känd bland alla gamlingar i Mantorp för hennes långa ögonfransar, det var hon som var världens bästa mormor.

Du saknas mig <3

XxxxxxxXxxxXXXxxXXx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar