torsdag 26 april 2012

Ekologiskt!

Jag försöker att handla ekologiskt i så stor utsträckning som möjligt. Hade det vart upp till mig hade alla produkter i alla butiker vart ekologiska. Jag menar folk har råd att röka, snusa, dricka, köpa dyra tekniska prylar, märkeskläder osv, men tycker inte det är värt att betala 1 kr extra per ägg i butiken för att ge hönorna, som ger sina liv till oss, ett någolunda drägligt liv. Dessutom tänker vi på och vill vårda vårt yttre, och undvika att bli gamla i förtid, men att köpagrönsaker och frukt besprutade med gift går bra, för det är ju liite billigare. Vilket dessutom skadar och dödar de stackarna som bor runt odlingarna och tar djurens hem.


Jag tänkte därför försöka odla mina egna grönsaker i sommar, iaf några av dem. 





2 kommentarer:

  1. Mange fine tanker du har der Karin :) Lykke til med frø og planter
    Anne

    SvaraRadera
  2. Tack Anne:) hoppas på att kunna plantera ut tomaterna snart!:)

    SvaraRadera