måndag 12 december 2011

Dag 6

Okej, dag 6 är avklarad.

Men jag börjar med dag 3. Halkan.
Jag trodde jag skulle dö av nervositet på vägen ut till halkbanan. Jag och 17- åringarna. ;)
Jag skulle dessutom ha med 4 andra i bilen, vilket gjorde att jag inte bara hade mitt eget liv i mina händer, utan också deras, spänningshöjande till topp.
Första momentet var att svänga med framhjulsdrift, sen köra i 60-70 och tvärnita, sen svänga med bakjulsdrift, sist bromsa och svänga för "djur" på vägen.
Jag överlevde alla moment och mina passagerare lika så. Det var länge sen jag kände mig så stolt över mig själv. Jag vet, säkert hur barnsligt som helst, de flesta 25åringar har ju körkort, men jag är en banbrytare och tänkte bevisa att gamla hundar kan lära sig sitta.


Dag 4. Jannis, min körskollärare säger att vi ska köra stadstrafik-körning. WHAT!? Vad är det egentligen vi har hållt på med de senaste dagarna? Är inte stan stadstrafik? Jag måste säga att jag trodde kungsgatan var bland de värre ställena med alla övergångsställen, stoppljus, rondeller, och gångfartsområden. Men där hade jag fel. Uppenbarligen. Nere i centrum var det lite mer kaos. Stora svängar och små svängar och spårvagnar. Suck. Men jag ska klara det här.


Dag 5. Testade vänstersväng i rondell. Tur att mina lärare har broms på sin sida. Jag menar inte att skrämma alla, men jag kanske var lite trafikfarlig dag 5.


Dag 6. ÄNTLIGEN! Idag har jag fått köra landsväg! Det är min grej! Krockade inte, körde inte i diket och mötte inte många andra. Helt perfekt. Var uppe i 90 km/h. STOLT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar